Monday 18 March 2013

keturunan anak luar nikah?? tanpa kita sedari :(



Antara tanda-tanda kiamat ialah ramainya anak luar nikah.


1) Pertama, semua tahu kerana pergaulan bebas dan penzinaan hingga melahirkan anak-anak luar nikah. Tetapi ini tidak sampai bercucu cicit. Sebab anak tidak sah taraf ini, bagi perempuan, apabila berkahwin nanti pastilah menggunakan wali hakim.

2) Tetapi ramai yang tidak menyedari keturunan kita boleh menjadi keturunan luar nikah apabila suami dan isteri tidak memahami bab munakahad lalu isterinya jatuh talak tanpa dia sedari. Lalu terus duduk sebumbung dan digauli bekas isteri itu. Akhirnya melahirkan anak luar nikah. Kena pula anak itu perempuan, lalu bapa yang tidak sah itu menjadi wali pernikahannya. Penikahan itu juga tidak sah lalu berlarutan menjadi keturunan luar nikah.

3) Berlakunya pengambilan anak angkat yang tidak jelas dimana ibu bapa asalnya, lalu berlakulah pernikahan adik beradik. Semuanya ini kerana mahu anak itu di bin atau di bintikan kepada nama bapa angkatnya. Atau kerana disorok identiti anak itu. Akhirnya perkahwinan tidak sah, lalu melahirkan anak cucu luar nikah.

4) Lelaki yang suka kawin-cerai hingga dia sendiri tidak tahu siapa anak-anaknya dan dimana mereka. Ini juga membuka ruang kemungkinan berlakunya anak luar nikah lalu keturunannya menjadi keturunan luar nikah.

Bayangkan apabila semua di atas itu beranak, bercucu, bercicit hingga akhirnya jumlahnya begitu ramai!

No comments:

Post a Comment